söndag 7 juni 2009

Bäddat för bebis!

Välkomnande fint för Saga när hon kommer hem till veckan.
Vaggan är efter kusinerna Erik och Anna och lakanen är från farmor Gun. De översta är dock inte tvättbara eftersom cerisa sidenband är fastsydda i dem...
Lyfter man på dem kommer de söta handsydda lakanen som hon ska sova i!
Kossan är från faster Ankis. Den är som en tussefilt och ett gosedjur i ett. Så mjuuuk!
Bebiskorgen har vi ärvt efter kusinerna Oscar och Alvar. Och lakanen sov jag i som liten!
Och så har vi den sprillans nya vagnen förstås. Med lakan efter Oscar och Alvar. Mysigt!
Allt detta fixade jag igår.
Idag ska skötbordet upp. Det ska städas lite till och kanske äta lunch i Kungsan. -Smaka på Stockholm pågår för fullt och det brukar jag inte vilja missa!
-Men först ska vi RÖSTA!!! Jag har varit mer rådvill än någonsin detta val. Men nu på förmiddagen har jag äntligen fått lite fakta och landat på Miljöpartiet och Carl Schlyter, efter att ha varit in på hans hemsida och läst vad han står för. Miljö och klimat känns så viktigt nu, och att han dessutom sett sociala problem på nära håll och är EU-kritisk gör att han känns ännu bättre! Det känns viktigt. Det gäller ju Sagas framtid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen fint för lilla Saga att gosa runt i. Kul att kunna använda sådant som man fått ärva o sånt man själv använt som bebis....Kram Lena!

Unknown sa...

Ja, verkligen! Jag är sååå nöjd!!!!