tisdag 9 juni 2009

Snart föds vår älskade Saga!

Vår sista dag innan Sagas ankomst lider mot sitt slut.
Jag har mått illa hela dagen, mer eller mindre. Har vilat, tagit det lugnt och bara fixat några få grejer. Köpt första blöjorna, gjort i ordning kring skötbordet och packat skötväskan bland annat. Tias har fortsatt med sista dammsugningen och svabbat golvet. Just nu kör vi vår första tvätt i nya tvättmaskinen.
Vi åt god fiskgryta i solen på balkongen och har sen sett på film, "Vi hade i alla fall tur med vädret -igen", ingen höjdare!
Och så har vi pratat med nära och kära samt fått massor med lyckönsningar både per telefon och på Facebook. Många tummar kommer att hållas för oss imorgon.
Jag är lite nervös men ändå lugn. Allt känns så konstigt men häftigt att det är svårt att greppa.
Jag längtar efter Saga och är så nyfiken på vad hon är för en liten tjej. Jag tror hon har en stark vilja, rikliga röstresurser och är självständig redan från början. Vi har sett hennes blick på 3D-ultraljudet, hon har vägrat vändning och suttit rakt upp i magen länge. Hon trängs väldigt också. Trycker utåt så hårt att jag blivit öm där hennes huvud brukar pressa.
Samtidigt kommer hon att vara så liten och försvarslös.
Garanterat söt.
Och alldeles underbar!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså detta är ju hur häftigt som helst! Snart har ni lilla Saga där. Kram och lyckönsningar/ Janna