onsdag 3 juni 2009

EU-valet mitt i bebiseriet!

Idag har jag tänkt slå på stort och rösta i EU-valet!
-Men vad ska man rösta på??? Jag har allmänt dålig koll på politiken just nu, så jag gjorde nyss två test för att bli klokare angående var jag står. Först ett test på DN:s hemsida. Lite avancerat... Sedan ett något enklare test på Aftonbladets hemsida. Jag hamnade på Junilistan båda gångerna!!! Sedan kom Miljöpartiet, efter det Vänsterpartiet och sen Piratpartiet!!!!! Lite snopet. Så jag känner mig inte mycket klokare nu än innan må jag säga... Miljöpartiet och vänstern är väl vad jag tänkt rösta på... Personerna vet jag ingenting alls om!
Nåväl... egentligen borde jag sminka mig och gå ut nu, för solen har tittat fram mitt i denna utlovade regnvecka!

2 kommentarer:

Rodica sa...

Hej Ida!
Det var så länge sedan... men
jag vill bara säga att jag tänker mycket på dig/er just nu med tanke på att du snart ska föda lilla Saga. Jag önskar er LYCKA TILL på onsdag! Hon föds samma dag som jag fyller 40 år.

Kram på er!

Rodica

P.S.Saknar dig!

Unknown sa...

Hej!

Tack för lyckönskningarna och grattis på 40-årsdagen i förskott! -Ja, tänk att det blir på din 40-årsdag!
Hoppas allt är bra med dig och Alicia. Hälsa så mycket och ha det så gott!

Kram!