tisdag 13 april 2010

Vårmys vid underbara Lötsjön

Idag har jag verkligen fått njuta av VÅREN!!!
Pappa kom redan nio imorse. Jag hade precis vaknat och Saga SOV!!!!! Otroligt nog blev det hon i elva timmars sömn för henne denna natt, utan vällingpaus. En liten extra sövning i mitten bara.
Vi hade en lugn förmiddag innan vi gick ut på promenad efter klockan tolv. Saga blev arg som ett bi då solen envisades med att strilla in i vagnen och sticka henne i ögonen. Så det blev till att ta upp och bära henne... och kaosa lite... innan hon somnade.
Vi gick via Råstasjön till Lötsjön idag, och kom på att det är SÅ mycket härligare vid Lötsjön. Där skränade inte fåglarna alls lika mycket. Det var mer vindstilla, varmare, mysigare och lugnare. Och när vi passerat Gröna Stugan vaknade Saga... så vi vände och gick dit. Jag hade dumt nog inte tagit med någon barnmatsburk, så vi frågade om de hade något men icke... Då kom en snäll mamma fram till oss och gav oss en burk!!! UNDERBART! Det gjorde vår dag.
Härligt att sitta ute i solen med världens underbaraste tjej och mata... förutom att hon åt så dåligt. Det medhavda mellanmålet gick bättre att få ner.
Jag och pappa åt lunch... Nån torsk som inte var mycket för världen. Saga vägrade sitta i sin stol. Hon var mammig till tusen men tillät morfar gå runt med henne en stund så jag kunde äta upp min mat.
Vi gosade lite också.
Myyysigt!!! Och så sjöng jag Hoppe hoppe hare och Imse vimse spindel för henne och gjorde rörelserna med hennes små armar och händer. Då skrattade hon gott.
Morfar körde lite Spring efter vatten, vilket inte gick hem lika bra. Hon gillar verkligen sin morfar, men idag har hon varit lite kinkig...
När vi kom hem blev hon dock riktigt glad. Äntligen fick hon krypa omkring, riva ner tidningar och kläder, leka med pet-flaskan och sprida sina saker omkring sig.
Busebebisen!
Ja, riktigt busig är hon! Ikväll har jag tagit av löparna från både köksbordet och vardagsrumsbordet för att Saga inte ska dra ner dem och medföljande ljusstakar och blomkrukor. Istället har jag lagt på små dukar som är betydligt svårare att komma åt. På vardagsrumsbordet blir det nog dukfritt inom kort... Lite tråkigt med tanke på att det kan dröja lääänge innan vi kan använda löpare igen. Men skönt att slippa vara rädd att hon ska få tag i dem. Fint blev det i alla fall med vackra linneservetter från Himla på borden. Riktigt somrigt!

Inga kommentarer: