lördag 10 april 2010

Intensiv lördag med storfamiljen!

Halv sex imorse väckte Saga sina kära föräldrar med ett litet ynkligt bebisskrik i spjälsängen. Efter att hennes pappa strukit henne på ryggen somnade hon igen. Men därefter vaknade hon stup i ett och gnällde eller skrek till. Så vi sov inget vidare. När klockan var halv nio satt Saga upp i sängen och ville UPP!!!
Vi lydde, väckte morfar och satte på den nya turkosa köksradion på Ring så spelar vi. Saga kröp omkring och lekte med tomma PET-flaskor på köksgolvet. Det nya är att hon håller upp den gröna ciderflaskan i plast och tittar på oss igenom den. Det har hon kommit på själv och tycker är riktigt kul!
Jag och pappa for in till stan med Saga när det närmade sig lunch. Hon sov lite, men vaknade när vi skulle byta en tröja jag köpt på ESPRIT. Hungrig bebis, världsmycket folk, lunchtid och fullt överallt... Det är STRESS för en mamma. Vi drog till Kulturhuset, och där fick vi plats. Puh!!!
Köpte sen presenter till Alvar från pappa och drog runt på Claes Ohlsson länge och väl. Saga var stundvis arg och galen men jag lyckades söva henne innan vi tog tuben hem.
Det var en konstig dag på stan... för vi hamnade i samtal med folk hela tiden! Artighetsfraserna blev längre än vanligt och till final mötte vi en gammal pressfotograf på tunnelbanan. Han surrade som sjutton och visade en hel bunt med gamla bilder, från OS i Lillehammer, Empire State Building samt diverse kändisporträtt och resefotografier. Kul! Och OVANLIGT i Stockholm!
Väl hemma kom syrrans familj och det blev lek och stoj. Jag, syster och Alvar handlade på Ica och mötte grannar så det blev väldigt med prat och skratt i godisdisken. Kul!!!
Sen lektes det vidare på vardagsrumsgolvet. Goa kusiner!!!Oscar gav Saga hennes jättenalle som hon älskar!!!
Sen blev det middag. Tias hade gjort en supergod västerbottenpaj, vi hade köpt lax och gott vitt vin.
Alvar och Oscar fick köttbullar och makaroner.
Gino blev det till efterrätt. Syster fixade medan jag städade köket, diskade och joxade.
En härlig avslutning på kvällen! De åkte vid nio. Jag hann se halva körslaget och blir alltid lika impad av Team Picasso. De är skitduktiga rent av! Och Marie måste vara en höjdardirigent!!
Imorgon har jag jour ifall det dyker upp några Creo-jobb! Vi ska annars dra till Trädgårdsmässan.

Inga kommentarer: