söndag 18 april 2010

Vårblommor, våfflor och surdegsbröd

Idag har vi haft en riktig myyys-söndag! Ankis kom och hängde med oss på en promenad runt Lötsjön.
Solen värmde men det blåste lite kallt. Vi såg två rådjur och runt sjön var det massor med fåglar och vårglada människor.
Golfängarna är en härlig plats tycker vi.
Och våren är BÄST!!!
Vi fikade dock inte på Gröna Stugan, som vi tänkt. Saga hade precis somnat och det var så mycket folk... Så vi gick hem och gjorde våfflor med sylt och grädde istället.

På eftermiddagen tog jag ett racer-ryck i gallerian och kollade kläder inför morgondagens fotografering på Stadshuset. Det är lite svårt att komma på en bra klädsel när jag
*ska vara uppklädd
*inte kan bära kjol, eftersom jag skall fota och måste kunna röra mig
*inte får ha jeans
*måste bära diskret klädsel
Det blev till slut en svart oversize-tunika på H&M och en grå kavaj med lite puffärm till. 498 kronor allt som allt och riktigt snygg blir jag! Nedtill har jag snygga, svarta, blanka tights och kängor.
När jag kom hem dammsög jag hela lägenheten med världens sötaste och nyfiknaste bebis till hjälp. Ute sken solen medan regnet öste ner!
Tias har ägnat eftermiddag och kväll åt att baka klart sitt surdegsbröd med valnötter i. Och så gjorde han god och nyttig mat år oss som vi åt när vi lagt Saga. Härligt!
Nu är Saga uppe igen... efter att ha vaknat och varit ledsen. Hon är jättesnorig... Håller nog på att bli förkyld. Vi får försöka lägga oss snart, hela familjen!
Jag lyssnar på Jace Everett på Spotify. Han sjunger ledmotivet till True Blood och hans skiva Old New Borrowed Blues från 2007 är helt suverän!!! Aukustisk skön blues.
God natt!

1 kommentar:

Elin sa...

Låter snyggt! Kul att hm funkar ibland! Jag tappade bort Oscar på väg hem från parken, väldigt läskigt!
Synd att Saga snorar. Krya på henne!

Kram syster!