måndag 12 april 2010

Kaosig söndag och härlig måndag

Gäääsp!!!Så här trött var Saga när hon fått upp sina kära föräldrar på söndagsmorgonen.
Hon är så söt när hon är nyvaken! -Också...
Och rätt vad det är skrattar hon till högt och blir jättebusig!
Sen pratar hon massor för sig själv medan vi vuxna fixar frukost.
Den här söndagen skulle vi på Trädgårdsmässan i Älvsjö. Så det blev lite bilåkning, vilket gick bra.
Väl framme på mässan fick Saga leka med en tidning. Det var superkul så hon blev riktigt nöjd och glad.
Vi gick runt och myyyste. Särskilt jag. Massor av fina grejer överallt. Ha-begäret var stort men vi höll igen...
Saga blev trött och hungrig, och karlarna gjorde allt för att få sessan glad igen.
Morfar testade att hålla handen...
... men Saga blev då bara ännu argare!
Då kom Oscar och tröstade som bara en liten kusin kan.
Sen blev det MATKAOS!!! Saga var arg och less, fick tag i mitt Pepsi-glas så det blev Cola överallt. Sen ville hon inte äta sin burk med rödspätta och potatis. När en snubbelgubbe råkade skaka till hennes stol var det kokta fläsket stekt. Då skrek hon så högt att Oscar fick hålla för öronen.
Erik blev plötsligt retig till tusen för att störa den stressade modern (moi) ännu mer.
Kaos... Men sen lugnade det ned sig och Saga somnade.
Så vi fick en lugn stund på mässan. Trötta föräldrar...
Vi såg en bröllopsinstalation med grodpublik...
... och köpte världens sötaste barnstol till Saga!
Jag hittade lite mera jox, bland annat flera barnböcker. Sen blev det fikapaus och pappa tog en riktigt fin bild på mig och Saga! Saga älskar smycken. Särskilt halsband.
Efter fikat blev det kul. Oscar sprang om kring och lekte Kung Fu med största inlevelse vilket fick Saga att skratta nåt väldigt!
Sedan for vi hem, trötta och mosiga. Klockan var fem. Jag hade haft jour på Creo hela dan och trodde nu när det var en timme kvar på jourdagen att det definitivt skulle bli en lugn och härlig hemmakväll. Men icke! Det blev utryckning med jobb om Skogsindustrin och jag kom inte hem förrän kvart i tolv på natten! Och Saga som sovit hela nätterna när pappan varit ledig vaknade förstås och skulle ha välling halv sex imorse. Sen somnade hon. Men jag fick skynda upp efter Tias skränande väckningsmobil klockan sju på morgonen också, och före åtta ville Saga upp.
Måndagen blev ändå lyckad. Ankis kom hem till oss tidigt, och hon och Saga följde med in till Fridhemsplan där jag gick och klippte mig och blekte slingor. Hääärligt!!! Jag njöt av att läsa ELLE, dricka en capuchino och bara softa... och äntligen bli snygg i håret igen!!!
Sen mötte jag Ankis och min älskade lilla Saga på kyrkans cadé där i närheten. Vi fikade och Saga tittade på grabbarna bakom oss.
Saga älskar sin nya stol. Härligt! Och hon är inte lika rädd för folk längre vilket känns underbart. Det blev en kort rädsleperiod. Det ändras väl hela tiden. Men det är roligare när hon charmar omvärlden istället för att börja gråta åt folk hela tiden.
Imorgon får vi morfar-besök igen.
God natt!

Inga kommentarer: