onsdag 21 april 2010

Kungliga bilder för Elekta

I måndags fotograferade jag Stora Exportpriset för Elektas räkning.
-Och allt började förstås på blå mattan där folk anlände. Folk blev både smickrade och förvånade när de såg mig med kameran vid entrén.

De tre på bilden kommer från Cinnober. De var nominerade till stora exportpriset men vann tyvärr inte. Jag plåtade dem med deras lilla kamera i gyllene salen på minglet efteråt.

Klockan två började den timmeslånga ceremonin i Blå Hallen med procession nedför trappan. Kung Carl Gustav följdes av eliten inom Svensk Export.

Två talare hanns sedan med innan det var Tomas Puusepps tur.

Mycket folk hade anlänt och Roxtec vann det eftertraktade priset som de fick ur kungens hand.





Toman Puusepp, vd för Elekta talar om deras framsteg inom cancerbehandlingar.
Efter prisutdelningen blev det mingel.

Bilderna Elekta valt ut av de jag tagit ligger på deras intranät så den sidan går inte att nå. Men kika gärna in på Elektas hemsida!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, vad lustigt Ida. Jag jobbar på Cinnober :)

Hoppas du hade trevligt med kungen! :)

Kram Jessica (Olles mamma)

Unknown sa...

Ja, jag såg just ditt visitkort och kom på varför jag kände igen det företaget!

Kram!