torsdag 22 april 2010

Supersnygga barnkläder till en go unge!

Idag drog Saga och jag till Kista på shoppingtur. Vi fastnade länge och väl på Next där Saga jollrande greppade efter det ena plagget efter det andra och kastade sina leksaker på golvet medan jag hittade massor av snygga, somriga barnplagg till riktigt bra priser. Jag plockade på mig ett berg av Saga-kläder medan jag tog emot telefon och fick ännu ett fotojobb.Klockan rände iväg, så sen blev det lunch på första bästa kafé.
Saga gillade inte sin mat men däremot desserten.
Och så hittade hon en kompis vid grannbordet; en tjej på elva månader... utan tänder men med hål i öronen. Saga hojtade till sin nyvunna vän, och när jag tog henne i famnen nådde de varann och tog i hand sådär riktigt, som om de hälsade på folk med handslag varje dag!
Sagas goda humör tog dock slut när vi ätit och hon skulle sitta i vagnen igen. Hon behövde sova men ville inte. På Bennetton gjorde jag det enda rätta och släppte ned henne på golvet vilket blev succé. Nu lekte åter livet för den lilla. En expidit lekte med henne så hon skrattade högt, och när jag blev visad lite kläder tog Saga tillfället i akt att ställa sig vid bordet som syns i bakgrunden och kasta ned ljuslilla topar med texten "Bennetton" över bröstet på golvet, en efter en. Haha, duktig bebis!
Sen kröp hon hela vägen till kassan... och hittade en rolig spegel på vägen!Riktigt skoj! Värre var att hon var tvungen att sitta i vagnen när vi skulle hemåt... Det tog ett bra tag uinnan hon somnade. Jag fick ta upp henne, vyssa i vagnen och kämpa... Men sen så!Och visst hittade vi snygga kläder! De här är från Next. Två topar 149 kr, jeansshorts 119 kr.
Två klänningar 169 kr, två par tights 109 kr.
Tre somriga pyjamasar 209 kr.
På Bennetton kostar kläderna desto mer, men det var 25 % rabatt på allt för tillfället, så priserna blev helt ok! Ordinariepris på toparna är 149 och 99 kr. Haremshortsen hade kostat 199 kr.
Söta plastburkar köpte jag också på Stockhome, i märket Rice, 49 kr på rea. Jag har en uppsättning från förr men de försvinner liksom... och jag hade inte fattat att de tål både frys, mikro och diskmaskin. Små, söta och superpraktiska är de alltså. KÖP!!!
Myskväll med vaken bebis blev det sen. Saga ville inte somna, så vi gosade istället.
Hon är så underbart kelig nu.
Jobbigt att hon är så förkyld och rosslig bara. Hoppas det går över snart!

Inga kommentarer: