torsdag 11 mars 2010

Torsdag med vilda bebin

Saga älskar att riva ut papper och tidningar ur hyllorna under vårt vardagsrumsbord. Sen fortsätter hon ofta att riva tills det bara är tussar kvar av hennes roliga fynd. Min "produktplacering" kan dock sätta stopp för en del busigheter. -När Saga plötsligt "hittar" en leksak kan den vara lika spännande som tidningarna!
Saga vaknar i regel mellan 5.15 och 6.45 på mornarna nu. Lite i tidigaste laget tycker jag. Och det tycker nog Saga med, för hon blir trött tidigt!
Allt känns bättre om hon får komma upp i mammas famn.
Men riktigt bra blir det inte förrän vi tagit en förmiddagspromenad med tupplur i vagnen. Kvart över nio kom vi ut imorse. Rekordtidigt! Saga sov in halvtimme och blev nöjd och glad. Efter lunch och lek tog vi nästa promenad, som även den genererade i en halvtimmes sömn. Jag mådde illa men det var i alla fall var fint väder!
När vi kom in igen var Saga lite gnällig... så jag gav henne ett roligt mellanmål; smörgås!
Spännande...
... och gott!Och så kom pappa hem! Riktigt skoj tyckte Saga.De gosade lite mitt i smörgårätningen. Och Saga blev på ett än mer strålande humör!
Hon vinkade lite i rena glädjeruset. Sen stack pappan ner i Gallerian för att klippa sig. Han kan ju inte ha "pälsmössa" nu när våren närmar sig!
Jag värmde en portion av maten jag gjort som lunch till Saga tidigare idag; torsk med potatis, ärtor, mjölk och smör samt lite kryddpeppar och liiite salt.
Saga tyckte det var supergott!!!
Hon älskar min hemlagade mat numera.
Mmmmm...
Jag gjorde en rent himmelskt god dessert åt henne sen också; en kivi och en banan, mixade till fluffigt skum med stavmixern. Den röran kommer att bli tårtfyllning så småningom i den här familjen vill jag lova! Kanske med lite jordgubbar iblandat. MUMS!!!
Och vips så kom pappa Tias in i köket och var så här snygg! Vi gjorde varma mackor i all hast innan han drog iväg till Djurgården för att gå på Björn Skifs Show på Cirkus med personalen på Gärdesskolan. Lyllo!!! -En bra julklapp de fick i år må jag säga.
Saga var så trött att jag nattade henne till 19.20. Så nu hoppas jag att hon ändå sover hela natten.
Jag ska skynda mig i säng nu, mår fortfarande riktigt illa... hoppas på bättring imogron!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiska bilder!!!
Det är så roligt att följa Sagas första år på webben - när man inte kan göra det live. Längtar så mycket efter henne!
Men snart år jag se henne på riktigt! Räknar dagarna....
Mormor

Unknown sa...

Ja, vi längtar också!!!