lördag 13 mars 2010

Tokiga dockor och duracellkaniner

Jag har varit supertrött och illamående i sviterna efter magsjukan i onsdags... så jag har fått sätta sängen före bloggen för att försöka komma ikapp med sömn och återhämtning.
På dagarna däremot har jag varit igång som en duracellkanin! Som igår eftermiddag, då jag och Saga for till Kista med Ankis och shoppade loss. Jag köpte en plånbok då jag ÄNTLIGEN hittade en snygg, rolig och tillräckligt stor för att rymma alla mina kort. Ankis köpte kläder åt Saga förstås, och en rolig handdocka. Vi hade riktigt skoj när vi valde bland alla tokiga djur. Strutsar, påfåglar, kameler och igelkottar...Det slutliga valet landade på denna underliga, färgstarka pippi. Saga gillade den tokmycket och fick lite fnatt fullständigt efter maten nere på kaféet. Sötaste tjejen!!!

Idag har jag varit lite låg. Jag hatar att inte kunna äta vad jag vill. Fredagsmys och lördagsmys handlar så mycket om att få mumsa i sig goda saker... och det funkar inte alls för mig just nu. Jag mår illa och får ont i magen av det mesta och är inte sugen på nåt. Särskilt inte något tråkigt, "snällt för magen", som kokad fisk, kokt potatis eller blåbärssoppa... men jag är än mindre sugen på att må mer illa och få mer ont i magen. En svår balansgång är det. Och Saga har varit gnällig. Lite ont i magen hon med tror jag. Stackars. Hon har i alla fall inte kräkts än, så vi hoppas hon klarar sig. Tias har varit dagens Duracellkanin då han ränt runt i hela lägenheten med putsdukar, dammsugare och möbelpolish. Duktig!
På kvällen förenades vi alla framför Melodifestivalen. Saga hade sovit i en kvart och tyckte det räckte. Tias åt gladeligen av den goda fläsfilén vi lagat till medan jag tog några tveksamma tuggor och samtidigt hällde i mig en liter Coca Cola. Vi röstade på Salem och Anna samtidigt som vi tyckte det var helskumt att inte Jöback fick fler röster!
Vid tiotiden lade jag ned Saga i spjälsängen för tredje gången denna kväll. Och nu lyckades hon äntligen somna. Ovanpå täcket, med huvudet i fotändan och en napp i handen. Söt.
Jag och Tias gladdes åt Anna Bergendals seger. Vi firade med lösgodis och Bailys innan Bruce den allsmäktige fyllde vår bauta-TV och fick oss att skratta en smula. Efter halva filmen tittade jag på klockan. Dags att blogga så jag hinner sova. Undrar nu hur det gick för Bruce när Guds semester var över...

Inga kommentarer: