söndag 14 mars 2010

Soft söndag med skum mat

Vi har haft en soft och skön söndag. Jag fick sova lite längre på morgonen efter nattens vällingpass. Sen väckte Tias och Saga mig med frukost på sängen!!! Det är inte var dag.
Jag och Tias har sedan städat och fejat medan Saga lekt med sina favvosaker. Tias barnsäkrade två lådor i köket vilket tog tid, då han skruvade fel gång på gång. Till slut blev det i alla fall rätt.
Han lyckades söva Saga inomhus också, så vi vann lite tid. Härligt! Sen skulle de ner på Ica och handla, så Saga behövde en extra tröja...
Det var dock mitt under barnsäkrandet så det stod en alltför spännande låda mitt på köksgolvet och drog till sig Sagas uppmärksamhet.
Hon blir så fokuserad på det hon håller på med att allt annat försvinner. Vispar och silar kan vara nog så intressanta. När Tias lyfte bort henne från lådan började hon förstås gallskrika. Hon hatar att bli avbruten. Över huvud taget att inte få göra det hon vill just nu.
Vårt ätande denna annars så sköna dag har det blivit lite si och så med. Jag har mått bättre, ÄNTLIGEN, och matinspirationen var det inget fel på . Fel var det dock på receptet till avocadosoppan Tias kokade till lunch... Den blev SUR! Inte undra på när det skulle vara både creme fraiche och lime i soppan. Receptet kom ur Buffé. Till middag skulle vi testa ett recept jag fått från "Middagstipset" i Nyhetsmorgon; helstekt fläskkarré som bryns och sedan läggs på klyftpotatis för att i ugnen bli genomstekt på en kvart. Pyttsan!!! Då den inte blivit genomstekt på en timme tog vi ut karrén, skivade den och stekte skivorna, i ren desperation. Gott blev det men Ankis och Ulf som kommit för länge sen fick vänta länge på det utlovade fikat.
Imorgon passar Ankis Saga från nio på morgonen till fyra på eftermiddagen. Jag och Tias ska vara ifrån älsklingen rekordlänge. -Jobba båda två! Lite hemskt känns det... Men jag litar i alla fall på Ankis. :-)
Jag ska alltså jobba på TV4 10-19. Lite nervöst nu när det plötsligt är två veckor sedan sist. Nåväl... Ska lägga fram kläder nu och förbereda.
Natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Första bilden i den här sviten är ju helt makalös!
Gulligare tassar har man väl aldrig skådat!
Hon är alert den lilla, vill jag lova.
På torsdag blir den min tur att leka lite med Saga. Det är något att se fram emot!
M

Unknown sa...

Jaaa, vi ser fram emot det vi med!