måndag 8 mars 2010

Mammaledig i kvadrat!

Saga som sovit hela nätterna när Tias varit pappaledig och haft nattvaket... ändrade tvärt på rutinerna nu när hon ska få mamma hemma på dagarna ett tag igen. Igår natt somnade hon vid halv nio. Klockan två vaknade hon och skulle ha välling. Sen sov hon från tre till 5.40 då hon skulle upp till varje pris!
Jag hade sammanlagt sovit i ungefär fem och en halv timme och var supertrött.
Men det var bara att gå upp. Jag satte mig framför TV:n men tröttnade och började tvätta och greja istället!
Vid åtta gick Tias upp för att dra till jobbet. När han gått försökte jag söva Saga. Jag läste Kaninbad, Hitta Mollys panda och Max balja för henne i vår säng. Vi gosade och myste men Saga ville inte somna.


Till slut krälade hon runt i sängen och grät av trötthet. Jag hade fått henne glad om och om igen men nu gav jag upp... och då plötsligt somnade hon!!! Då var klockan tio. Jag lade mig bredvid henne och ställde väckning på elva.
Saga sov till halv tolv och vi blev en timme sena till Ida och Isak. Klockan ett kom vi dit och fick god lunch samt frukt och bär. Saga fick smaka både hallon och apelsin.


Hon och Isak lekte med alla Isaks roliga leksaker och snurrade runt på golvet.


Sen gick vi ut en promenad så bebisarna fick sova.


Undrar om Saga sov för länge... för hon har inte velat somna sen ikväll. Jag tog upp henne kvart i åtta då hon legat i femton minuter. Då var hon så här pigg. Vid nio la Tias henne igen och efter en kvarts gråtande i pappas sälskap har hon nu äntligen somnat. Jag tittar på Saltön i väntan på att själv få krypa ned...

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: