onsdag 17 mars 2010

Brainstorming i bebissällskap

En sån da... Saga fick upp mig tio över sex imorse och 8.35 var vi redan ute på promenad mot Ica Maxi. Saga sov en stund men vaknade mitt bland kakorna minsann.
När vi kommit hem och klockan passerat tio kom Elin på go-fika! Jag hade köpt himmelska, butiksbakade kardemummabullar som vi mumsade i oss medan Saga fick gröt. Sen började jag och syster vårt möte.Vi ska börja göra reportage och sälja in till olika tidningar, så som bröllopsmagasinen. Syrran hade köpt med sig tre magasin som vi bläddrade i.
Saga blev väldigt förtjust i en av tidningarna.
Så fort vi vände ryggen till började det å prassla nåt väldigt, och så såg vi Vickans trevliga uppsyn fara hit och dit.
Saga var sällskapssjuk idag, så det var lite svårt att få något gjort. Hon skulle leka, sitta i knät, äta på våra tidningar och stå själv... vilket också gjorde att hon ramlade och slog huvudet i golvet en gång. Stackars... Men det gick bra. Och jag och syster hann ändå komma på en del reportage-idéer.
Erik kom till lunchen och åt bulgursallad med oss. Sen drog vi allihop till Lekplaneten och Saga somnade. Hon var så trött... och rädd för Erik!!!
Nu är det onsdagsmyyys på schemat så jag får blogga mer en annan dag!

Inga kommentarer: