torsdag 11 mars 2010

Magsjuka på övergång

Natten till igår var hemsk. Jag la mig klockan tio, utan att fundera på varför jag mådde lite illa. När jag hade svårt att sova och hela tiden vaknade av illamåendet som tilltog började jag oroa mig... med all rätt.
Det slutade med regelrätt magsjuka, med allt vad det innebär. Och jag sov knappt på hela natten, då jag kallsvettades och fick rusa upp och kräkas el dyl.
Tias for till jobbet på morgonen men fick åka hem efter några timmar. Skönt. Han köpte Resorb åt mig och tog hand om Saga så jag fick sova.
Jag mådde illa, hade huvudvärk och feber men repade mig skapligt framåt kvällen.
Inatt har jag sovit bra. Jag var uppe med Saga halv sju och ute på promenad kvart över nio. Vi har handlat och jag har kokat torsk med potatis till oss båda. Jag känner mig lite klen och mår fortfarande illa. Men annars är allt bra. Nu hoppas vi bara att inte Saga och Tias blivit smittade.

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: