tisdag 2 mars 2010

Jobb och lite bebislängtan...

När jag kom hem efter åtta igår kväll sov Saga. Och när jag lämnade lägenheten halv fem i morse för att jobba morgon på TV4 sov hon fortfarande. Det är nu över ett dygn sedan jag träffade min lilla sötis. Jag har bara gluttat på henne där hon legat i sin spjälsäng. Och en timme till jobbar jag innan jag får åka hemåt... med stopp på Vasagatan där jag ska hämta mitt nya Presskort. Längtar.
Idag har jag klippt ekonomigrejer vilket ofta betyder bildsökning i arkivet. Bilder som passar till ett inslag om kvinnliga chefer och jämställdhet... Inte lätt. Toyota var nästa ämne. En japansk synk. Lite tjorvigt det med. Men annars har det varit lugnt. Jag har plåtat en synk utanför studion... och fått reda på att jag får jobba 8-17 imorgon. Bra, för då hinner jag se True Blood som kör igång igen imorgon kväll. Jag har verkligen saknat dessa vampyrer!
Men mest saknar jag Saga... Härligt att få pussa på henne i eftermiddag!!!

Inga kommentarer: