fredag 19 mars 2010

Duracellkanin-fredag!

Fullt ös har det varit denna fredag då min lilla systerson Alvar fyller tre år!!!
GRATTIS!!!!
Jag har försökt ringa och gratta men inte lyckats komma fram... så han får ett grattis och flera presenter av mig imorgon istället.
Jag å Saga gick upp vid åttatiden imorse efter att hon fått välling i vår säng. MYSIGT! Tias hade hunnit byta blöja på henne och fixat välling innan han for till jobbet, så vi fick en lugn start på dagen.
Förmiddagen ägnade jag åt att ringa viktiga samtal medan Saga gjorde allt för att höras i bakgrunden.
Sen tog vi bussen till Odenplan och Saga protesterade nästan hela vår promenad ned mot Åhléns City, innan hon somnade. Vi mötte Louise och Liam för lunch på Kulturhuset. Och det blev lika kaosigt som det brukar när man träffas med små barn. Liam hade fått tänder nu och åt själv. Han är ett och ett halvt år, lockig och söt. Saga var supersöt hon med, då hon åt duktigt, matad av sin mamma. Att även jag skulle hinna äta blev dock ett problem då bebisarna blev allt otåligare...
Nån lek på "rum för barn" en trappa ned blev det inte för det var så mycket folk. Så jag och Saga gick tillbaka till Odenplan och tog bussen hem. Jag fick blodsockerfall och blev supertrött så jag tog en fika innan Tias kom hem och jag stack till fyran.
16-23 jobbar jag ikväll, och det har varit stress och teknikstrul, men inslagen har kommit iväg i tid. Så jag är nöjd. Fläskkotlett med sked blev kvällens middag. Gafflarna var slut. En kopp te med mörk choklad till sen och nu är jag på banan igen! Har kortat två inslag till 22-sändningen och sneglar nu på Let´s Dance på TV:n här ovanför.

Inga kommentarer: