söndag 28 september 2008

En höjdarlördag!

Vi köpte ullkappor igår, på rabatt (20% på Tias, 300kr på min) på MQ, och blev så här snygga; ). Kul! Ankis komm farande som smakråd åt lillebror.
Efter lite fixande hemma stack sen jag å Tias ut på stan å kollade runt, fixade ärenden m.m. innan vi helt chansartat gick till Grill, när de öppnade vid 16, och frågade om de hade nå bord. Och YES!!! Tur att vi var tidigt ute, för det blev en häftig middag!
Vi hade inte ätit där förr, och sörjde när det brann, eftersom vi inte hann dit innan... Så nu tog vi igen det. Satt i den Italienska avdelning och åt en av Grill specialteter, lamm grillat över eld i butiken. Så himla gott att vi blev alldeles saliga! Ett glas vin till det... mums! Jag fick bara tokbilder, men ni kanske lyckas urskilja nåt på bilden ovan?!
Sen gick vi enda till Gullmarsplan (lååångt! Från Drottninggatan, dit vi tidigare gått från Odenplan) och Fryshuset. Jag var nog uppe i 17 000 steg då, så mina fötter värkte, och jag hann inte gå på toa... Vi stod långt bak och såg dåligt... Så även om Jason Mraz var jättebra hade vi svårt att ta till oss konserten!
Nå bra bilder gick inte heller att få... Och han körde låtarna väääldigt långsamt, många av dem, och började inte med nån siktig hit... Det var segt länge rent av. Jag hade velat sitta på en mysig jazzklubb och hört på den här konserten, för då hade den varit njutbar!!! Vi hade lite vätskebrist också. Inte en chans att hinna köpa nåt att dricka... och efter Grill... Puh!
Nåväl, han var rätt rolig och så är han ju ett musikaliskt geni!
Kolla lite om ni vill, hur han körde med publiken! Haha...
Men var beredd på att min lilla kamera letar autofokus så man blir toookig!
Ikväll ska jag till Fojo, och har ännu ingen aning om vilken bild jag ska ta med mig och skriva om..!
Hej hej!

2 kommentarer:

Mattias Johansson sa...

Kul, jag kallas också Tias av nära och kära, mest kära kanske.
Imorgon är sista dagen på FOJO-kursen.
Dags för diplom med andra ord. Är vi värda det? Naturligtvis!
Hur många tecken skrev du?

Unknown sa...

Hej!
Jaha, kul!
Hmmm... vet inte hur många tecken jag skrev, och har fel dator uppe nu, men du har ju lite koll nu efter att ha hört texten!
Nu ska jag kika in på din blogg!
Ha det gott!