torsdag 25 september 2008

Smile!!! En Ekeby-story

Vad gör man inte för att få ett leende av...
Moa?!
Klara lägger manken till lite extra!
...medan våra loppis-FYND väntar på att bli betalda. Glasen fick Anna för 1 kr/st!
Pär fick hon gratis, haha! (De fick varann på riktigt för drygt ett år sedan nu!)
Mycket intressant kan man hitta om man gräver lite... Lite väl intressant är det, tycker pappa.
Vi har plockat stora. goda äpplen och mumsat i oss. Dags för sagostund!
Och hemskans fiolplågeri!!! Klara har redan fått sin första fiol och är på god väg att lära sig spela!
Sen blir det förkylningsdricka med fläderbär och grejer i de nygamla glasen. Ångande varmt. MUMS!!!
Jag och Anna drar några polskor innan vi får urgod pestoinbakad lax med klyftpotatis av Pär. Lite vitt vin till det. Härligt!
Vid 20.30 går min buss till Uppsalas Centralstation. Anna vinkar av mig. Där slutar det roliga...
Upplands Länstrafik borde se över sin hemsida! Det var inte lätt där att se att jag skulle gå av vid Stadshuset! Jag väntade på Centralstationen men förgäves. Så jag fick åka med till ändstationen och stå där en kvart, åka med tillbaka och hoppa av vid Stadshuset. Inte glad. Men jag hann på ett tåg precis så det var bra!
Vid T-banan här i Solna var det ös förstås, poliser i hjälmar och en massa killar som satts på rad på pärrongen. D-e-r-b-y. Men det var lugnare än sist.
Nu ska jag skynda mig till VIP-kväll på Mixit!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder Ida!!! Det var en superdag vi hade igår. Idag är jag destovärre än mer förkyld... Du också verkar det som. Krya på sig! KRAMAR /ANNA