fredag 19 september 2008

Ny frisyr i Hönshuset!

Shit att man ska glömma kameran hemma när man går å klipper sig och plötsligt ser ut som folk igen! Slingad å fin! Å nu sitter jag hemma i mörkret och orkar inte sätta i batterier i blixten... Så kan det gå.
Efter klippningen (som tog lång tid pga att jag har dubbelt så mycket hår som en vanlig människa... å allt ska packas in i små foliepaket) gick jag och hälsade på Elin på Ewa i Walla. Jag tog en lång promenad med stopp på bla Plagg (snygga kläder!!!) och Indiska (snygg inredning!). Jag har ju jobbat för Ewa, när affären hette Hönshuset... och nu hann jag inte mer än att kliva över tröskeln så fick jag vara smakråd åt en kvinna i senapsgul klänning.
Jag lånade toaletten, kokade te och provade kläder nere på lagret samt hjälpte min syster lite. Stackars... Första heltidsdagen för henne på två år, efter all föräldraledighet... och så är hon superförkyld och har ont överallt! Ändå sköter hon kunderna med van hand. Man kan inte ana att hon går på Alvedon och Nezeril...
Igår blir det Uppsala och sen kanske Roslagen. Helg alltså; )

Inga kommentarer: