tisdag 16 september 2008

Lingonröda tuvor

På väg ut i skogen i lördags.Härligt lummigt. Men snårigare än i svampskogen!
Lingon! -De största var ca 1 cm stora!!!
Mycket lingon blev det!
... som synes.Men eftersom Tias släkt inte har några lingon söderut och mamma och Christer hellre plockar svamp, köper vi 5 hinkar av min farbror Jan. Han har plockat nåt fasligt mycket, som ni förstår!
Utanför hans dörr står de sötaste svampar jag har sett, tror jag.
Idag har jag gått en långpromenad på grusvägarna uppe i skogen samt gjort lite nytta, som att jag har ringt till SJF och stått i telefonkö i en halvtimme, för att senare bli uppringd och få veta att jag inte får gå en Fojo-kurs och få betalt av journalistförbundet om jag har "semester" från TV4... Men om jag får löneavdrag däremot! Så nu är det bara att räkna ut vad jag tjnar mest på... Att betala kursen eller få löneavdrag.

Inga kommentarer: