lördag 8 mars 2008

Vårtecken i Solna (+ roliga länkar)

Kanske inte årets första blommor men ändå... Jag längtar hejdlöst till våren och suger i mig allt vårigt jag stöter på!
Lite knepigt att solen sken innan jag gick varvet runt Råstasjön... och att dn nu skiner igen! -När jag kommit in! Den pausade under min promenad. Jag tig med mig stor-kameran ut och tänkte gå en fotopromenad... men det var rent av fult nere vid sjön!!! Svart lera, kala grenar... och än mer svårfotograferat blev det när kamerabatteriet plötsligt tog slut. Så håll till godo med denna!
Ibland är det så tråååkigt att gå ut. Själv. Idag kändes det dötrist. Och det blev inte bättre av att det stod en vält trehjuling på ett bord nere vid sjön... med ett hakkors sprayat på sadeln... Det såg HEMSKT ut! Som värsta nazistpropagandan! På en barncykel! Jag tog en bild, men vågar inte lägga ut den...
Först när jag slog på min Ipod, The Ark med Prayer for the weekend kom jag igång! En höjdarlåt! -Att traska fort till. Härligt! Fortsatte med Metallica, Lisa Nillson, The Beach Boys m.m. Löööv it!
Lite roliga länkar till två inslag jag gjort denna vecka har ni här:
Markoolio betygsätter EM- och VM-låtar (och sjunger själv).
Pimpim, stjärnmötet!
Jag är gräsänka idag, och vill inte göra mat. Jättehungrig. Får lösa det på nåt vis. Ikväll kommer i alla fall Camilla med en flaska vin, och så blir det väl lite schlager å lite allt möjligt! Trevligt! Innan dess skall jag bland annat provköra syrrans familjs bil, ifall jag å Tias får ett ryck och köper den!

Inga kommentarer: