söndag 30 mars 2008

Systerkväll, en Mojito-tradition!!!

Kl 16 var jag hos Elin. Och snart gick vi från Gärdet till Katarina Bangata 58, där vi åt urgott på Shanti. -En riktig favvo-restaurang!!! En av de bästa indiska jag någonsin ätit på! Sweet garlic chicken med varsin Heinikken och vitlöksnan. Kan starkt rekommenderas! Syster gillade stället och maten starkt hon med. Kul!
Det stod redan 13 600 steg på min stegräknare när vi gick vidare för cafésök... som slutade med kaffe och toa-lån på Mc Donalds. Sen gick vi till Folkoperan och fick helt underbara drinkar!!! Tjejen i kassan beklagade sig över deras tråkiga drinklista. Vi frågade om nåt kul tips, hon föreslog Mojito, och gjorde en supergod varriant med passionsfrukt i. Jäklar vad gott!!!!!
Vi satt där till ca halv elva, då vi började gäspa ikapp... Urmysigt dock! Vi tänkte gå till Slussen, men fortsatte... via Kungsträdgården till Dramaten... där vi hoppade in i en taxi, som fick köra via Gärdet till Solna. På stegräknaren står det 23 350 steg!!!!!
Jag har haft huvudvärk sedan jag vaknade 11.30 "imorse"... Jämn styrka men svagt ökande under de senaste timmarna. Så när jag kom hem mådde jag illa. Det tryckte över ögonen... Fy! Två Alvedon och en Ipren... och nu har den avtagit lite i styrka... Men jag ska lägga mig nu. Det är ju hög tid.
Tänk... på torsdag skall jag börja jobba 03.00... Jag är verkligen på fel varv! GOD NATT!!! ; )

Inga kommentarer: