onsdag 26 mars 2008

Rättegång och framgång..?

Idag var jag på Riccardo-rättegången.
Man blir bara ledsen när man tänker på det. Att sånt händer. Det är sorgligt och tragiskt. Hela förmiddagen berättade Riccardos kompis om natten då en av hans bästa vänner blev offer för gatuvåldet. Jobbigt att bli förhörd om något man bara vill glömma. Att om och om igen vara tvungen att upprepa, gräva i minnet, återuppleva... och pressas av de åtalades försvarsadvokater.
Min dag har färgats av detta, samtidigt som nattens obefintliga sömn gjort att jag känt mig allmänt seg och dum. Jobbigt.
Men så hände det nåt kul i mitt lilla liv. När jag var på väg hem från jobbet ringde TV4, och de vill ha mig i fem veckor från och med måndag! Just som jag börjat få frilansångest eftersom mitt Aftonbladet-vik tar slut... Perfekt timing! Och om allt går riktigt bra kan jag få förlängt till september! Det vore ju guld värt!

Inga kommentarer: