onsdag 11 maj 2011

Häggdoft och tunga kassar




Jag älskar doften av hägg. Varje vår, just som våra vinterfrusna själar börjat tina upp och våra ansikten åter vänds mot solen, stiger den berusande häggdoften och ger vårkänslor i drivor. Jag måste plocka en kvist varje år och sniffa på den tills den torkat ihop till en liten tuss. I år blev det en kvist från Gärdet, innan jag försvann in på den kokande outleten för att en knapp timme senare komma ut med fyra tunga kassar.
Mina uträkningar om var ettans buss gick levde sitt eget liv och det slutade med en lååång promenad längs Tegeluddsvägen i gassande sol, med stor mage och tungt att bära. Ingen höjdare.


Men väl framme blev det en god rostbiff-wrap i skuggan med systeryster. Härligt! Glömde helt bort att fota, tyvärr...


Bussen gick rakt utanför Carotte sen i alla fall. Så jag fick sitta fram till Fridhemsplan där jag fick gå hemskans mycket. Nu är jag på tåget hem och gruvar mig för en sista prommis innan jag når vår lägenhetsdörr...


- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: