tisdag 3 maj 2011

Första bilderna på bebisen!!!

Imorse toksnöade det i Solna. Stora tefat dalade ner från himlen när jag vinglade ut i köket efter cirka fyra och en halv timmes sömn. Jag hade kommit hem sent från jobbet igår och Saga var vaken så det blev sagoläsning mitt i natten och sedan en trött dotter som rumlade runt i sängen mellan sina sömniga föräldrar framåt ett på natten.


Strax efter sju på morgonen släpade jag mig till bussen i snöyran. Nervös inför ultraljudet som jag plötsligt skulle uppleva helt på egen hand då Tias måste vara hemma med febrig Saga.


Det var helt fantastiskt att få se vår lilla bebis på skärmen. Någon tår i ögonen fick jag. Så söt, fin och perfekt.
Bebben låg dock lite besvärligt till så efter en halvtimme så fick vi pausa i trettio minuter. Jag drack vatten, åt ett äpple och ringde Tias.


Sen var det mycket lättare att se det som skulle ses. Och vi fick fina bilder och en fin filmsekvens som jag tog med min lilla kamera.
Barnmorskan lyckades även klura ut att det förmodligen är en flicka jag har i magen!
Jag är så glad att allt ser bra ut. När jag lämnade mottagningen ville jag både skratta och gråta.


Jag hann träffa Tias en sväng när jag kom hem innan han for och jag tog över vabningen.
Det känns som att Sagas feber har gett sig nu även om hon vaknade med 39,7. Hoppas det håller på att vända. Och att allt fortsätter väl med det lilla nytillskottet!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: