söndag 8 maj 2011

Blommor och vårkänslor

Idag har vi haft en riktigt perfekt söndag.


Jag och Saga gick upp efter halv åtta och lekte. Saga älskar att prova solglasögon. Idag blev det pappas. Och så ritade hon och fick macka och risgrynsgröt. Första gången risgrynsgröt, och hon ville bara mumsa i sig kanel och socker. I massor!


När Tias kommit upp försökte vi skynda oss mellan lekarna för att komma iväg till Plantagen så tidigt som möjligt. Vi blev sena förstås, och fick hetsa runt bland blommor och jordsäckar med kurrande magar.
Tur att vi hämtat upp Ankis som kunde underhålla Saga tills vi drog vidare mot Ulriksdals Slottsträdgård.


Saga blev helt lycklig när vi släppte ut henne i gröngräset vid Ulriksdal.


Och vi hade med oss mat så hon skulle bli mätt i magen. Jag åt morotssoppa med bröd och drack massor med vatten till. Te och kaka efteråt. Härligt!!


Och så tittade vi på ännu mer blommor. Och ångrade oss att vi köpt våra pelargoner på Plantagen. Vi har gjort precis samma misstag förr..!


Saga undersökte blommor och småsten med sin faster. Lycka!


Och vi köpte en tulpanpelargon som jag blev helt kär i.


Sen gick vi en superfin promenad längs vattnet.


Häggen doftade och det var vitsippor överallt.


Skir grönska, lyckliga hundar, ungar och bebismagar.


Jag blev förstås tok-kissnödig innan vi var tillbaka vid kaféet. Men det var det värt!


Saga hade fått sig enskön tupplur i vagnen och vi var sååå nöjda när vi for hemåt, gjorde mat och åt middag på balkongen.


Jag har ont i ischjasen efter allt promenerande men är lycklig ändå. Det är ju VÅR! Jag har världens underbaraste familj och en bebbe i magen!!


Sitter ute på balkongen nu än fastän klockan är tjugo över nio. Lite te-fika innan läggdags. Tias planterar blommor för brinnande livet och det är fortfarande varmt ute. Saga somnade strax efter sju och jag njuter i kvällssolen.
Jag ska jobba från tre i natt så nu måste jag dock gå in. Sängen kallar.
God Natt!!!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: