lördag 14 maj 2011

Saga, hostan och Pippi

Fy bubblan för en sömnlös natt lagom till den lediga dagen mellan två ultratidiga jobbmornar.
Saga hostade hela natten som var, snörvlade och lät som om hon skulle kräkas. Tias sov men jag låg som på nålar. Till slut gick jag upp och hämtade hostmedicin och nässpray varpå Saga förblev vaken i närmre två timmar. Hon skulle sova hos oss sen... Och hostan fortsatte. Så jag sov knappt på hela natten.
Tias gick upp med henne vid kvart i åtta och jag låg till 9.15, knappast ostört. Tias skulle ju iväg 9.45, så jag pallrade mig upp...
Och allt har väl gått ok idag även om jag är trött och har svårt att få upp nån gnista.



Det som räddat oss från supergnällarfajter har idag varit Pippi Långstrump på Youtube!!! Här kommer Pippi Långstrump och Sjörövar Fabbe har gått varma medan jag sminkat mig och efter middagsluren. Saga älskar Pippi. Men gladast blir hon när Herr Nilsson dyker upp.
Vi ska snart fixa nån slags mat... Och sen kommer Ankis. Hon ska sova här i natt eftersom jag kör morgonpass från 5.30. Jag som fram till kl 21 igår kväll trott att helgens morgonpass var IDAG! Jag hade planerat myskväll med chips framför Schlager-EM!! Nu funderar jag förstås på om det är värt att kolla nån schlager ikväll för min del. Jag behöver ju verkligen sova... :-(

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: