måndag 10 november 2008

Lussesug och Hebyvila innan stormen...

Imorse doftade det av nybakade lussekatter i Gärdets tunnelbaneuppgång. Mmmmm... Pressbyrån. Tidigt, men jag smälter. Varje år. Första doften av saffransbröd. Vill haaa!!! Brukar vänta till advent men det är inte lätt... när man frestas så!
I helgen har jag softat hos svärmor i Heby. Ätit alltför mycket... gott... och promenerat... alltför lite. Men myst. Och tänt ljus i kyrkan. För morfar och mina farfädrer, Olle och Erik.
Nu har min gruvsamma 60-timmarsvecka tagit vid. Spännande att se hur tufft det blir och hur trött jag månne vara i helgen när jag kör mina 10-timmarspass! Hua... Men denna dag har börjat lugnt. Har kollat igenom en bra kamerautrustning och bokat klipptid m.m. Inget jobb än alltså, vilket ju också kan bli segt. Balans... är alltid det man hoppas på, men som alltför sällan infinner sig.

Inga kommentarer: