fredag 28 november 2008

Julmys och hemsk foundation

Tillbaka på jobbet igen. Skönt att det är fredag!
Jag har haft full huggning sedan jag anlände imorse, så tiden har gått fort... men nu är jag trött. Har bara minuter kvar tills jag får helg... Då ska jag hem och julmysa i min ensamhet. Byta lite dukar osv... Kanske titta på Pirats of the Carribean! Tias är med Limpan. Men imorgon kväll ska vi ha glöggmys hemma med Ankis och Ulf.

Och nu till nånting heeelt annat; en VARNING!!! Alla stackars tjejer som känner att ni vill byta till nån bra mineral powder foundation som ska va skapligt täckande och ändå bra för huden... Vilken djungel!!! Jag läste en test i Tidningen Hennes för några månader sedan, och köpte slutligen en puderfoundationkaka i märket Youngblood, som bara fanns i en enda butik i Stockholm. Resultatet blev snyyygt!!! Men... den kostade 450 kr och tog slut på två månader!!! Så nu gick jag på Kicks och rådfrågade... vilket resulterade i att jag kom hem med mineralpuderfoundation från Loreal... Resultatet blev HEMSKT!!! Jag ser fnasig och superpudrad ur i hela ansiktet. Rynkorna framhävs och jag ser nästan sjuk ut! Undrar vad folk runt omkring mig tror. Att jag sminkar mig för mycket antagligen... Grejen är ju att man ska se naturlig ut, med slääät och fiiin hy som gärna glänser lite... Denna ger helt motsatt effekt. Och när jag kollade i Hennes-testet hade den fått två av fem poäng och det stod precis det jag fått erfara den hårda vägen... så...
KÖP INTE!!! Och lita inte på Kicks i Solna Centrum!!!

Inga kommentarer: