måndag 24 november 2008

Liten Malungsrapport

Jisses vilken helg jag har haft!!! Nu sitter jag och är trött i redigeringen igen... med spritat tangentbord, för vinterkräksjukan härjar här på jobbet tydligen! Hua...
Alltså vad underbart det var att få insupa atmosfären på Malungs Folkhögskolas folkmusiklinjer igen... Nostalgi till tusen och en väldans massa lycka överföll mig. Och massor med gamla vänner dök upp från höger och vänster!
Kurserna med Jonny Soling och Kalle Almlöf var superkul. Konserten med så många av Sveriges stora spelmanslegender var både vacker och rolig. Trerättersmiddan på lördagen var jättebra på alla vis och att få dansa till Kalle och Jonnys spel, samt Pers Hans och Björn Ståbi... kallas lycka! (Bilder kommer...)
Vi hade ner emot -15°c och snö. Torr, skön luft och ingen blåst. Vackra solnedgångar... Jag och pappa bodde på Hags Rumuthyrning inne i Malung, och min bästa Malungskompis Anna bodde med Per och lilla Moa i rummet mitt emot. Jag köpte med mig en urfin trasmatta därifrån, nöjd och glad.
Jag har inte sovit onödigt mycket i helgen dock... så nu är jag lite trött. Och imorgon har jag bytt till mig ett morgonpass, 4-11... allt för att få en ledig kväll. Hoppas jag orkar hålla mig vaken bara!

Inga kommentarer: