måndag 3 november 2008

En riktigt bra förmiddag!!!

Vilken toppenförmiddag jag fick idag! Mötte Ankis hos frisören vid elva (men hon blev klar först 11.25), och vi gick från St Eriksplan ner på stan där jag faktiskt betalade tre av snygg-skåpen på Spiti (se gårdagens inlägg!), och vi kollade runt lite till innan vi mötte upp hennes kompis Britt och gick och käkade på Depå! Urgod caesarsallad tog jag och vi blev sittandes rätt länge. Jättegott och skönt. Grönt té (ingår vilket är bra... Nyttigt även, men smakar hö) med GI-kaka tillefterrätt, ingen höjdare men bra energi antar jag. Salladen var i alla fall suverän!!!
Sen var det bara att stressa till jobbet. Jobbar 14-23, inget att göra än så länge. Tias var just hit en sväng och hämtade Spiti-kvittot, och ska nu frakta hem skåpen. Kul!!! Att få det komplett och snyggt på kontoret, äntligen! Jag ser fram emot att få julpynta också.

Tias har haft en annorlunda eftermiddag i övrigt. Baluba ringde ju här om dagen och ville att han skulle vara med i en sketch med Johan Rheborg och Johan Ulvesson!!! Haha, och den skall gå på TV på fredag, i Äntligen Fredag! Superkul!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grönt te ska smaka hö, men det finns olika sorter för den som inte gillar hö/grässmaken

testa vitt te, eller kanske en grön oolong, t ex på www.gronateimporten.se

kram sandra

Unknown sa...

Hej!
T
ack för tipset!

Mmmm... men jag har till och med ett lemon & ginger-te som är grönt och därmed smakar hö... (Twinings lemon & ginger smakar lemon & ginger... det är inte grönt) så lite skeptisk är jag. Liptons vita teer har inte heller övertygat mig, men jag ska kolla in sidan. Vore ju kul att hitta ett gott te som inte är svart!
Oolong vet jag inte vad det är, så det ska jag kolla upp!

Kram!

Anonym sa...

Det går inte att dricka Twinings eller Liptons te... Det är som att jämföra dåliga bulgariska viner med förstklassiska franska årgångsviner...

Kram Sandra

Unknown sa...

Hahaha, jag håller med dig vad gäller Lipton, men Twinings tycker jag verkligen har sina guldkorn. Smaka deras Lemon & Ginger och låt det dra länge. Bränner skönt i halsen. Himmelskt!!!

Jag går helt och fullt på smak. Älskar yogi-te och köper bara te på lösvikt, FÖRUTOM Twinings Lemon & Ginger, som är supergott trots att det är påste!

Testa vet ja!

Unknown sa...

Förresten har jag kollat in på www.gronateimporten.se. Synd att man inte kan lukta på Teerna genom en websida ; )
Jo, dessa gröna teer är nog godare t o m än NK´s gröna lemon & ginger (ursäkta min hang up, men jag har köpt samma smak i olika varianter å bara gillat Twinings, lite chockerande).
Jag känner dock att jag gärna vill provlukta eller smaka innan jag beställer 700 g för 79 kr...

Tea Center of Stockholm vet jag har liknande teer, dock. För jag har gjort ett reportage på ägaren till butiken, då vi varit där, bakom disken och han haft värsta te-provsmakningen med stora blomliknande kreationer i champagneglas m.m.

Ha det gott!

Anonym sa...

Teacenter har inte lika bra gröna och oolonger som www.gronateimporten.se har. Han som har teacenter är indier och indien har inga bra gröna eller oolongteer. Men han har en snygg affär. Mycket bättre än NKs.

Men vadå? 79 kronor är väl ingenting, du köper en vinare för mer utan att provsmaka...

Kram Sandra

Unknown sa...

Kolla på den här länken så förstår du vad jag menar;

http://wwwc.aftonbladet.se/atv2/popup_qt.html?id=categories/Livsstil/Matochvin/0702/405

Jag gillar mest kryddigt eller fruktigt te. Jag är inte överdrivet intresserad av var teet är odlat och hur fint det är. Jag vill att det ska smaka gott, och när det gör det är det helt underbart.

Samma sak med viner. Jag har druckit dyra viner som jag inte alls gillat och andra som har varit himmelska. Jag köper olika prisklasser och låter smaken bestämma.

Jag skulle gärna testa dessa exklusiva teer, men jag tror inte det är min grej.

Ha de!