torsdag 17 juli 2008

Vaddå varva ner???

Ännu en hektisk dag i Stockholm börjar gå mot sitt slut... sakteliga.
Jag försökte lämna tillbaka min hårddisk idag. Den jag köpte på Webhallen innan Trönöveckan, och som jag formaterade... men som sedan ändå var bara 46,5 gb fastän den skulle vara 500 gb. De hade sagt på kundtjänst att jag skulle få lämna tillbaka den. Och jag var desperat så jag köpte en ny i Söderhamn.
Men när de omformaterade hårddisken på Webhallen blev den gladeligen 467 gb (typ 500)... så jag fick inte lämna tillbaka den. Aningen jobbigt eftersom den kostat en del... samt att jag bar ännu en tung kasse + handväska och var på väg till Fiolaffären för att köpa två fiollådor!!!
Myckat släpande, och när jag köpt lådorna började det självklart ösregna!!! Så jag sprang som en tok till bussen.
Var också tvungen att ta med alltihop upp på TV4, eftersom SL-minuterna var långa idag. Tur att jag fick en timmes rast på en gång, så jag kunde gå till syrran, lämna lådorna och äta på hennes balkong innan jag skulle börja jobba.
Under stressiga förhållanden har jag sedan klippt ett inslag om den trettonåriga killen som blev misshandlad i Skärholmen igår. Hemskt.
Bilderna vi hade var från fotbollsplanen där bråket började. Rätt glada bilder. Men med svartvitt, sepiaton och slow motion fick jag ner stämningen betydligt. Eko på läkarens fras "å hjärnan är så skör" förstärkte också alvaret. Hoppas jag.
Alldeles nyss har jag stressad fått in bilder från Liseberg... -Ett till missöde där! Nu ett gäng som fastnat på hög höjd. Min karusellskräck är nog befogad ändå. Jag fick spela upp bilderna direkt i sändning, men fick en konstig anvisning och råkade stanna dem mitt i... Katastrof... men såna ggr ska man tänka "Det är ju bara TV". -Och hoppas att alla andra här också tänker så...
Fy! :O Jag säger som han i Robinson; Skämmes ta me fan!
Imorgon bitti bär det av till Trönö igen. För sommarens tredje bröllop, men inte vilket som helst;
Daniel och Lena!
-Lycka till!!!
= )

Inga kommentarer: