söndag 13 juli 2008

Flower Power-bröllop i Söderala

Min och systers present till brudparet! -Enn hippiebuss fylld med kosing.
Jag är 60-talspingla! Mormor har sååå mycket snyggt i sin klädkammare!!!Vacker brud. Anna-Maria Björkman fotograferas av Anna, Pär och lilla Moa två månader (ännu för liten för att hålla i kameran).
Mamma och Christer. Peace, love and understanding!
Fredrik och Anna Maria drar iväg på tandemhojen!Jag och syster hade nog de coolaste klänningarna. De mest vågade och extrema i alla fall. Inspirerade av Peter Sellers Oh vilket party. Och jag säger bara det: Mormors garderob.
Jag hade dock mina små kriser... t ex i kyrkan, över hur extremt KORT min klänning var!!! Fick några pikar vid middagen sen också, när jag skulle sjunga. Andra ggn jag var framme hade jag utsvängda jeans till. Det var ju lite kallt i tältet, även om det inte var den enda anledningen att dra på sig brallor. Hehe...
Syrran fick oväntad hjälp att topera håret. Snyggt!!!Brudgummen Fredrik röjer loss i Dolly partyns Joleen, tillsammans med kussen Lotta i kareokeladan. Jag och syrran körde Bohemian Rhapsody (Queen) så det stod härliga till. Vi spelade också pingis i pingisladan, körde en dubbel-match, drack Gröna Vågen och dansade till 60-talsmusik framme vid scenen.
Vid minglet före maten åskade det. Solen tittade fram kring tårtan. Sen låg det en tät dimma över hela festplatsen. En cirkuskonstnär utförde elddanser. Allt till den sköna 60-talsmusiken. Häftig stämning! Jag och syrran var inne i biktbåset också. Hehe, tänk "Robinson". Vad vi bekände där är ytterst hemligt på en sådan här sida.

Kul hade vi i alla fall. Sent blev det i säng. Och tidigt upp. Med skrikande ungar. En trött dag väntar nu. Med hemresa till Stockholm och fyra dagars jobb innan nästa minisemester tar vid.

Kram alla, och Anna Maria och Fredrik:

GRATTIS och LYCKA TILL!!!

; )

2 kommentarer:

Fredrik B sa...

Tack!
För allt.
Men drinken heter gröna vågen.

Unknown sa...

Ok, just ja!!!
Hehe... förlåt...