fredag 25 juli 2008

Back in business!

Igår morse anlände vi till Svenska fastlandet igen.
Rätt nöjda med vår resa. Bara att få komma iväg och ha en liten minisemester ihop...
Mina bästa tips till Tallinnresenären blir:
-Ät på Olde Hansa mitt i Gamla Stan, minst en gång!!! URGOD medeltidsmat. Ser ut som en riktig turistfälla, men vad gör det när det är helgjutet, trevligt och supergott??!!! Köttsoppan och surkål med olika sorters kött rekommenderas!
-Beställ en MochaccinoPierre le Chocolat! Den är himmelsk! Ligger i ett valv på Venegatan. I samma valv finns supersnygga vita ullhattar i 20-talsstuk. Vill haaa!!! Men när använder man en sån..?
Vi köpte med oss urfina linnedukar hem. -Samt TUNGA heminredningsgrejer!
Sverige kändes helt ok att komma hem till. Lite jobbigare att komma just till Stockholm. Hett som i en kokande gryta. Skönt men lite hemskt också. Vi kunde förstås inte låta bli att åka in på MQ-rean den stora... Å så gjorde jag god mat både till lunch och middag... med bordsfläkt på balkongen. Myyysigt!!!
Värre var att vi hade ett h-vete att lyckas koppla in TV å grejer. Har bytt från ComHem till Telia... och det där huvud-telejacket...??? Vi höll på i flera timmar, ringde support två ggr o.s.v. -Inte kul!!!
Nu funkar allt men vi saknar massor av kanaler som vi betalar för.
TV4-bokningen ringde till mig kl 20 sen, och frågade om jag kunde jobba 3-11 istället för 9-17 idag. Hua... vi tvättade och åt sen glass på balkongen... Jag la mig vid elva och hann sova i tre timmar.
Mitt augusti-schema ger mig kalla kårar... Nästan inga lediga dagar. Extrapass, extra långa och många pass samt två bröllopsfotograferingar...
Ingen vila ingen ro... men nu ska jag snart hem å sova!!!

Inga kommentarer: