tisdag 29 juli 2008

Finare Tallinnbilder

Med en häftigare kamera blir det snyggare bilder! Oftast i alla fall. Hyttfönstret i skymningen... Mysigt va?!
Frukost på Café Bellman (på båten) innan det bar dags att storma in i Tallinn med alla väskor.
Ringmuren är lång och stor fast med massor av pampiga öppningar, som denna! Undrar om man kan gå upp i tornen... Det kollade vi INTE upp...
En väldig kyrka. Denna första dag var så het! Vi gick här och svettades... och våndades över de väldiga turisthorderna. (Kolla i högra hörnet på bilden!)
-It´s alive!!! ... snygg skylt!!!
... och fin utsikt.
Det påminner väldigt om Prag, utsikten från vägen upp till Pragborgen! -Med alla vackra tegeltak!
Ok... synd med trädkronan mitt i kyrktornet, men jag fick nästan slåss med tyskar och kineser för att över huvud taget lyckas ta bilden!!! På en bild kom ett öra med...
Olde Hansa...
The famous köttsoppa!
Vårt hotellrum!
The golden Wall...
Sista dagen hittar vi nya vyer... eller gamla, snarare.
Jag myser i min älskade supersköna Brittinger-klänning.
Och så sista måltiden i Tallinn för denna gång. Gissa var???
The big big big boat som ska ta oss hem till Sverige.
Storm ute på däck! Kul ett tag. Sen gick vi in, rädda att få en vindburen ölburk i skallen.
Så här fiiint blev det på min mormors mors gamla buffé (som vi nyligen tagit hit från Trönö) med en av våra nya fina dukar från Tallinn samt fatet vi köpte på Kaubamaja. Tåligt verkar det vara. Det och den matchande krukan for i backen när vi gick från båten. Men det höll!!!
Snipp snapp snut
Så var sagan slut!

God Natt och sov gott, så syns vi imorgon!

; )

Inga kommentarer: