måndag 7 juli 2008

Delsbostämman

Vid tvåtiden igår rullade vi jäms med Delsbo forngård. Ett lyckorus steg inom mig. Det var 7-8 år sedan jag var på Delsbostämman sist, och vad den stämman betytt mycket för mig! 20 år sedan min första vistelse där (jäklar vad man känner sig gammal), och jag var nog där tio ggr i streck, minst...
Det är kallt och har regnat, vilket vi turligt missat. Uppehåll men huttrande människor med stela fiolfingrar. Folk jag känner dyker upp hela tiden. Jättekul att träffa alla. Många kramar och mycket barn! Jäklar vad alla fått barn!
Jag är lycklig att få gå på EN Spelmansstämma!!! Helt otroligt! Party party! - Fast vi ska köra hem på natten. Lite tantvarning... De andra är trötta efter en hel vecka med årets bästa stämmor (förutom Ransäter). De har bott i husvagn och flängt runt medan jag redigerat i ett mörkt rum utan förnster på TV4. De flesta åker hem under natten. De är ju trötta som sagt. Det är jag med.
Jag sjunger och spelar med Anna en stund, och det är nog stämmans höjdpunkt. Nostalgi. Och även om vi är hesa båda två och fingrarna inte vill lyda i kylan kändes det som att vi är förvånansvärt samsjugna och samspelta.

Vi var hemma före två inatt. Tidigt!

Idag har jag packat upp min nya externa hårddisk, som skulle rädda mig tillfälligt, då kamera och dator är trasiga. Faktum är att jag grät en skvätt när det visade sig att även denna lilla Maxtor-disk är trasig!!!!! Jag som ÄNTLIGEN ville få dra in bröllopsbilderna och se dem för första ggn...
Osis...

Kram på er!

Inga kommentarer: