tisdag 22 juli 2008

Hälsning fran Tallin

Lite internettid pa hotellet mitt i turistandet. Inte illa. Men en bokstav fattas pa tangentbordet. Gissa vilken!
Igar kom vi hit. Gick runt och vimsade i gamla stan med horder av turister fran hela världen?! Lite väl mycket turister för att det skulle kännas superkul... Men efter supergod köttsoppa pa Olde Hansa, middagssovning pa hotellet, shoppingtur i närmsta Galleria, pannkaka med glass och en pizzaslice kunde man äntligen slappna av. En lang kvällspromenad i Gamla stan, och vi landade i en mysig gränd med en Chocolaterie, där jag drack en Mochaccino som inte var av denna världen. Himmelsk är bara förnamnet. Och vilket ställe. Musiken, inredningen... Jag far väl lägga ut lite bilder när jag kommer hem!
Vi gick vidare, och tog en Baccardi i hotellbaren innan vi la oss strax efter 12. Jag kunde sen inte sova pa hela natten. Vet inte varför, men jag var nog vaken till 7!!!!! Sa jag känner mig lite klen idag. Trots god hotellfrukost.
Vi bor pa Tallinn City Hotel, snygg design (motför vad vi är vana... ekonomiska som vi är) och riktigt trevligt faktiskt. Nu ska vi ut till alla trevliga affärer som vi hittade i stängt läge igar kväll.
Manga kramar pa er där hemma!

Inga kommentarer: