onsdag 16 juli 2008

Hemska utrikesnyheter och privat lägesrapport

Efter en dryyyg förmiddag började jag jobba kl 15 idag. PMS-arg!!! -Antar jag...
Utrikes är det som gäller för dagen. För att tala klarspråk... En man släpps fri och hyllas i Libanon för att han för 29 år sedan slog ihjäl en fyraårig flicka och skjöt henns pappa samt en polis. Mamman gömde sig med tvååringen och höll för munnen då barnet skrek, så barnet kvävdes... Helt fruktansvärt!!! Mannen, då 16 år, dömdes för mord på fyra personer. Nu hyllas han som en hjälte. Barn går omkring med hans bild på bröstet...
Hemskt!

Min kamera, som jag hämtat ut från service, ligger hemma i en plastpåse. Jag får ont i magen bara vid tanken på att kolla om den är fit for fight igen.

Igår kväll hade jag i alla fall riktigt mysigt då jag kollade på Morden i Midsomer och drack vitt vin hos lillsyster. Tias kom dit vid 11, och vi kom hem framåt ett!!!

God natt alla!!!

Inga kommentarer: