söndag 18 maj 2008

Älskad och hatad

Jag älskar den! Sockerskålen från loppisen vid Gamla kyrkan hemma i Trönö. 15 kr var den helt klart värd.
Mathias gillar den dock inte... Mamma gillade den nog inte heller. Maria och Niklas förstod sig på den i alla fall, tror jag! Vad tycker ni?????
Igår hade vi en sån OFF-dag!!! Inget blev som det var tänkt, och både jag å Tias var stressade, irriterade och rastlösa hela dan.
Idag har det varit bättre... bara lite myror i kroppen... Vi har i alla fall varit duktiga. Städat det värsta i lägenheten (förmodligen...); badrummet, bakom och under badkaret samt i avloppet därtill... Fy bubblan!!! Började med väggarna, där det var helt rött mellan kakelplattorna!!! Hur kan det bli så??? Sen gjorde Tias den värsta biten, medan jag packade lakan, dukar, vinterkläder m.m. i flyttkartonger samt gjorde mat, en god kycklingröra med ris till (två matlådor, great!!!). -Vi försöker äta ur skafferi och frys nu också, och inte köpa så mycket nytt. Allt för att minska ner flyttlasset eller vad man ska kalla det när det bara ska upp en våning! Haha...
Nu har vi duschat av oss skiten och ska gå ut en promenad. Vi har ju som längst hunnit upp på vinden idag.
Myset i denna lya börjar sakteliga gå mot sitt slut...

1 kommentar:

Anonym sa...

ååå ida jag ÄLSKAR DEN OCKSÅ!! jättefin ju! dom förstår sig inte på vackra ting helt enkelt!
jag har ju köpt såna helmysiga gardiner på ikea.. ja du fick ju se en bild på msn hahahah senil vettu!
:)
jag bara myyyyser av att se på dom!
sov så gott å du..
-jag kommer hem å kikar på din sockerskål nån dag!
(som mer såg ut som en godisskål.. ;) mums )