söndag 4 maj 2008

Power-ut-å-njuta-i-solen

I förmiddags passade jag på att power-njuta av sommarvädret! Jag kom upp ca 9.15, körde både sminkning och frukostätning på balkongen, for sen till söder och lämnade snus och deklarationspärm till mamma (det kallas viktiga ärenden), som hade ont i magen efter deras finlandstripp. Stackars...
Sen traskade jag Hornsgatan fram i mina stora solbrilllor, och vidare ner till Gamla stan, varifrån jag tog T-banan till Karlaplan, gick genom härliga Tessinparken i solen och njöööt, och slutligen landade i mitt redigeringsbås ganska precis kl 12. Nöjd och glad.
En till liten tripp har der faktiskt blivit, till Prisextra i Storängsbotten, där jag och två till köpte mat åt halva redaktionen. Billigt och troligtvis väldigt gott. -Jag får smaka till kvällen! En tjej här jobbar 10-23!!! DET är lääänge!!! 12-23 bleknar i jämförelse.
Jag önskar dock att jag hade lite fler dagpass... lite fler lediga kvällar... hm... Det är inte lätt. Har dock hört att det finns en takterass här. Den skall utforskas!!!

Inga kommentarer: