onsdag 21 maj 2008

Söta djur i lummig grönska

Ett hääärligt varv runt Råstasjön ikväll, och jag fick se massor av såna här söta små ungar. Canadagäss. Mamman väste lite åt mig när jag tog den här bilden.Jag njöt av fågelsången och hjälpte flera söta sniglar (snäckor) över vägen.
Idag hade jag en superbra 9-17-dag på jobbet. Redigerade ett inslag från 9-16, och ska fortsätta imorgon med inslag no 2 i samma serie. Sånt är riktigt kul. Långjobb. Slippa kvällsstressen inför sändningarna och istället få göra något riktigt!!! Dessutom har jag fixat så jag nästa vecka får fyra dagar foto!!! Istället för tre dagar kvällsredigering. Ha!!! 8-17. Och jag har sällan känt mig så fotosugen, så det vore konstigt om min inspiration skulle falna. Mitt huvud bara sprudlar av bilder!!!
Hela kvällen har gått åt till att göra ett bildspel med bröllopsbilder inför ett möte med ett brudpar imorgon efter jobbet. Det svåra var att välja ut tillräckligt bilder, så det passar till den lugna musiken. Kill your darlings...
Jag känner mig nu alldeles stirrig, uppspelt (av nån anledning) och hungrig... men måste väl försöka sova. Hehe... Lycka till!
See you!!!

Inga kommentarer: