måndag 10 december 2007

Trönö oh Trönö...


Soluppgång fotograferad från köksfönstret. Kyrkan till vänster brann för nio år sen, och det höga tornet rasade med dett dån. Jag såg branden härifrån.

Här är jag framför mitt älsklingshus i världen, där jag är uppväxt och dit jag längtar nästan jämt...

Är dä int fint så säj!!!
EN sån här dag fick jag under denna vistelse, torsdag kväll till tisdag morgon, för imorgon bitti är det raka spåret till Solna, stressen och kaoset som gäller.
Just nu sitter jag och fryser. ARG på kaminen och spisen... Jag är faktiskt egentligen ganska duktig på att tända eld, särskilt i spisen... Men nu är det så omöjligt! Jag fryser och är full med sot... Grrr...
Det har regnat hela dagen... igen. Men jag har haft det helt ok ändå, gjort nödvändiga saker som att sätta in arbetsprover i en pärm, ringt viktiga samtal, löst jobbiga problem och fått korv och stuvade makaroner av mormor.
Om två veckor är det julafton, så då är jag tillbaka och hoppas på bättre väder!

Inga kommentarer: