torsdag 27 december 2007

Halkkörning på annandan

Idag är första för mig promenadlösa dagen sen jag kom hem kvällen före julafton. Mörkt hela dan och is med vatten på. Det lockar inte till promenader.
Kul dock att kunna träffa mormor m.fl. igen, nu när risken för magsjuka lagt sig.
Jag fick rymma med syster igår också! Kvalitetstid i dåligt väglag in till stan, och sen rusning i diverse affärer, racerprovning av kläder och julpyntsbeundran i Sia-affären där jag köpte en ängel åt mormor.
När vi skulle hem var det mörkt. Och halare än någonsin. Vi märkte av det extra mycket när vi bromsade in i Norrala och bromsarna tog dåligt. Vi hasade hit och dit på vägen, långsamt, och hade dessutom en bil efter oss. Trots att vi gled i sidled kände jag att det skulle gå bra, och lugnade min rädda syster medan jag parerade. Puh. Läskigt ändå! Och väl hemma hann vi knappt pusta ut innan vi upptäckte halkan i backen på väg upp på gårn. Vi komm en bit, innan vi fick ställa bilen, sanda och sen hjälpas åt tre pers för att få upp den!
Man längtar lite till våren...

Inga kommentarer: