tisdag 18 december 2007

Statist javisst...

Jag har börjat fotografera lägenheter och det tar på krafterna. Igår hade jag tre fotograferingar, kl 11, 13 och 17. Hann äta lunch kl 15, sen iväg igen! Och efter sista uppdraget blev det racer-middag, och sen välja bilder och ladda upp, skriva kommentarer samt skriva ut kartor och vägbeskrivningar m.m. till morgondagen. Jag var klar kl 22.45 på kvällen!!! Och imorse stod klockan på 4.25. -Upp och duscha! Sen iväg till Östermalm för reklamfilmsinspelning... (Statist javisst!) Efter det - två fotograferingar till. Och jag vet inte hur det gick till, men klar var jag först kl 20! Inte undra på att jag gråtit bort kvällen... Känns som pms, men är helt enkelt för mycket slit och lite sömn!
Det är ändå kul att vara statist... idag trots tidig morgon och lååång väntan! Jag skulle vara arkitekt på ett nyöppnat statistkontor och blev runtslussad mellan datorer. Det slutade dock med att jag fick stå med ryggen mot kameran och ställa upp pärmar. Hur det kan vara så roligt??? -Ja, det kan man fråga sig. Jag är väl en liten linslus... trots att min roll vanligtvis är bakom kameran! Och så är det kul att komma ut och träffa en salig blandning av folk. Staister är ofta väldigt trevliga. Idag var det en tjej som var B-fotograf, jag samt tre killar, en student, en officer och en bankman!
Nu längtar jag bara i säng... för min dag har varit tuff. Svårt att hitta till en adress, inga pengar till p-automaten (fick en tia av en snäll tant!!!!!), jag har klämt mig, inte hunnit äta lunch förrän 17.30, och då blev det bränd pizza... You name it!!!
Bäst att lägga sig, för imorgon bitti kl 9 väntar en ny spännande adress!!!

Inga kommentarer: