onsdag 26 december 2007

...börjar bli jobbigt...

Julen julen julen...
Vi brukar ha sån tur i vår familj och klara oss från maginfluensa och elände. Peppar peppar... I år gick det också helt ok. Men den finns runt omkring oss och man vet inte vem man vågar träffa. Rädslan för att vi skall ligga och spy här är för stor. Fem vuxna och två barn. Och Mathias är i Heby, där samma situation uppstått. Åka till stan är också lite läskigt. Julen är avklarad. Men nyår är på väg...
Idag är det lite jobbigt. Oscar och Alvar gråter av olika anledningar. Alla är lite ur slag. Jag skall snart fly ut på en solig promenad med pappa, och det känns skönt. Önskar dock att jag kunde rymma en sväng med min syster, så hon fick vila sig lite från familjeslitet.
Annars har allt varit jättehärligt i år. Min och Mathias egna julafton den 22 i Solna, men italiensk mat på Gusto (Sumpan), klappar, mys och gran. Och sen en härlig Trönöjul. Alvar 9 månader gnisslade hele dan, men annars var allt jättehärligt.
Nu gnager en rädsla för att bli sjuk. Och en trötthet. Ändå är det väl minst jobbigt för just mig...

Inga kommentarer: