lördag 15 december 2007

Julstress...

Jag är så extremt julig... att idag kämpade jag mig upp till Julkalendern kl 9. Gårdagens smörkola är dock ännu inte klippt, så jag vet inte hur det gick! Det enda jag vet är att jag var idiot nog att ställa in den heta kolan för stelning i kylen... ovanpå ett paket smör... vilket resulterade i att smörpaketet nästa gång jag tittade i kylen var helt snett... Och smält smör hade runnit ner i hela kylskåpet! Shit! Jag SÅG smörpaketet, men tänkte "äh, det stelnar väl, och så illa kan det väl inte bli!"
Ikväll ska vi ha nå slags glöggmys igen... Men inte många kan komma, och påde Mathias och hans syrra är förkylda, så vi får se hur det artar sig.
Jag vaknade tidigt imorse och kände mig illamående. Tänkte "HJÄLP!!! Jag får inte spy! Inte bli sjuk NU!!!" Det sjuka är att jag inte har varit magsjuk på hur länge som helst, men alltid vaknar på detta viset när vi ska ha nån mysgrej eller fest hemma hos oss. Ändå är det ju inte så att jag gruvar mig eller är särskilt spänd. Så varför????? Det är minst tredje gången på 2,5 månad som det händer, och jag mår alltid halvdåligt hela dan och är fullt frisk nästa dag!
Nu ska vi stressa in till stan och köpa julklappar! Minipartyt börjar kl 6!

Inga kommentarer: