lördag 29 december 2007

Trönöjul och mellandagsrea i Sthlm...

En tillbakablick på årets julafton! Så här fiiin var jag i tunika och halsband från Tias. Ute var det också rätt fint, tills mörkret inföll och stormen slet i adventsgranen utanför mormors hus!

Jag och Oscar hann dock gotta oss åt det fina vädret, då vi var ute och åkte stjärtlapp i rimfrosten. -AJ, vad hååårt! Jag kunde inte luta mig bakåt, utan var tvungen att sätta mig rakt upp som en kakepeck (värmländskt uttryck), dvs 90°´s vinkel. Blöt blev jag, men hellre det än att
ha sönder sig själv! Barn klarar ju vad som helst, lätta och fluffiga som de är i sina overaller! Oscar ville att vi skulle tävla, vilket vi också gjorde. Och han vann, på sin guldstjärtlapp. Snabb som Blixten;-)
Varken Oscar eller Alvar blev särskilt rädda för tomten, tror jag. Men har man gnällt hela dan ska man väl inte lugna ned sig bara för att det kommer en stor vitskäggad gubbe och delar ut klappar till höger och vänster! Mormor öppnar klappar och försöker trösta. Christer köper tidningen tror jag... Han missade tomten i år. -Shit!

Jag och Elin står för årets knäppaste! Fatta att vi gett varann varsin likadan, lyxig slickepott + bakpensel i gummi!!!!! Och vi blev lika lyckliga och fnittriga båda två! Jag fick fler fina presenter av henne, bland annat en kökshandduk som hon broderat "Idas Goda" på, och runt detta små bakelser. Hon är så söööt!

Både på juldagen och annandagen var jag och pappa ute på promenad i Trönödalen. Fint ljus! Och skönt att gå av sig lite julmat!













Väl tillbaka i Stockholm är det jobbig mellandagsrea på schemat. Jag liksom MÅSTE gå på den, fastän jag lider. Idag led jag extra mycket, inte bara på grund av ösregn och världsmycket folk... Mådde inte vidare, och när jag kom hem hade jag 38,4 i feber!
Jag har problem med matlusten, vilket är ovanligt för mig. Illamående, huvudvärk och feber... Vill bli frisk till nyår!!!
Köpte för övrigt träningskläder, två fina löpare och en kofta på rean, så nåt gott bar det med sig!
Mitt goda humör kom när jag sett Stjärnorna på Slottet, jättebra! Magnus Härenstam verkar så go, tycker jag! Och Sven Bertil Taube och Håkan Hellström sen, underbart! Och som final på en bra TV-kväll: Kommisarie Lynely. Och till denna engelska skapelse åt vi våra gamla vinäger-chips från London. Det var faktiskt riktigt gott!
Imorgon väntar förhoppningsvis ett GPS-köp..! Lite läskigt, men väldigt nödvändigt...
God Natt!

Inga kommentarer: