söndag 9 december 2007

Siri och Valter

Gulliga barn på besök! Valter och Siri heter de. Och Fredrik och Anna Maria heter föräldrarna. Jag hastade ihop tjusiga chokladmuffins med glacyr och silverkulor, men de slog oss med hästlängder och gjorde oss lyckliga då de kom med en underbar hembakad limpa... -Med valnötter och solrosfrön. MUMS!!! Fredrik har legat i, och det tackar vi STORT för.
Medan de vuxna pratar sen, leker lilla jag med barnen. Valter älskar bollar och jag lever mig gladeligen in i bollekarna, lite rädd att välta ljusstakar och blomkrukor... Vi klarar det galant, och sen är det dockhuset som gäller. Utan lillebror. När jag var liten sa man dockskåp, men nu är det dock-HUS som gäller. Det har Siri lärt mig. Siri är mycket snäll och söt, men hon kan även förvandlas till en glupsk varg, som äter björnungar med hull och hår. Det gör hon, och även dinosaurerna lever farligt när Siri är den hungriga varjmamman. Jag sköter tre handdockor och en råtta (se bilden). Och clownen, rödluvan, prinsessan (handdockorna) samt råttan gör måltid på måltid som den glupska vargen slukar med stor aptit.
Det är härligt med barn och storslagna fantasier! Och jag blir lite förvånad varje gång över hur stor inlevelseförmåga jag ännu har, i vuxen ålder! Jag är nog inte riktigt vuxen...
Men sömnig blev jag till slut. Det tar lite på krafterna att leka så väldigt...

Idag sken solen. Underbart!
Jag har promenerat med pappa och fotograferat mitt Trönö-paradis! Så imorgon kan jag nog lägga upp några fina bilder. Vi har också storhandlat på Dollarstore (!), samt ätit gott och druckit lite glögg. En härlig dag!
Nu är jag riktigt trött!

God Natt!

Inga kommentarer: