söndag 30 december 2007

Jag vill må braaaaaaaaa!

Ok, det finns de som mår tusen gånger värre än mig, så vem är jag att klaga. Men jag kan inte låta bli... -bara liiite! Tias börjar också snörvla mer nu igen, trots att han redan varit hostig i två veckor och snörvlat tillräckligt. Lite feber också. Jag har lite mer feber och mår illa, saknar matlust och har hvudvärk.
Imorgon är det nyårsafton, samtidigt som vi firar 8-årsdag ihop. Har tänkt göra en fyrarätters lyxmiddag på tu man hand och sen gå på Skansen. -Skansen brukar alltid bli inställt för vår del, så det är nästan tradition. Å jag som vill dit... Alla brukar vanligtvis banga ur utom jag, och jag går inte gärna dit själv! Första året vi skulle till Skansen åt vi så mycket att Tias låg... mätt och fet på glöggkokta päron... och inte orkade sig upp ur soffan! Jag satt och nästan grät på tolvslaget!
Men EN gång tog vi oss dit! Och det var... stress och spring upp för alla trappor, framme preciiis till "RING klocka, ring..." ... alldeles underbart!
Maten brukar vi lyckas med dock (men glöggkokta päron gör vi ALDRIG igen). Smördegsinbakad fläskfilé är tradition. Men i år är vi så dästa av allt jul-ätande, så det blir lax, samt en bärig efterrätt! Om vi nu får i oss nåt. Hoppas hoppas... Jag älskar att äta god mat, och vill inte att nåt ska komma ivägen för kalasmatsdagarna! Vill att det ska bli... alldeles... underbart...

Inga kommentarer: